Leveranciersmanager

Stichting LEGIO is opgericht door NedHIS (koepel van HIS-gebruikersverenigingen) en de eerstelijns- en huisartsorganisaties InEen, LHV en NHG. LEGIO is als schakel tussen eerstelijnszorg en zorg-ICT betrokken bij landelijke, sectorale digitaliseringprojecten en implementatietrajecten. Wij zoeken per 1 oktober 2024 een leveranciersmanager.

Over de functie

Als leveranciersmanager ben je de verbindende schakel tussen onze organisatie en de leveranciers van informatiesystemen in de huisartsensector. Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden van contact en het monitoren van de prestaties van leveranciers. Waar nodig draag je bij aan het opstellen en onderhandelen van contracten met leveranciers. Ook werk je samen met onze informatieanalist aan het opstellen van het normenkader van het XIS Keurmerk, waar je een rol speelt in de consultatie van normstellers, gebruikers en leveranciers.

Door jouw expertise in contract- en leveranciersmanagement kun je risico’s al in een vroeg stadium identificeren en draag je bij aan de juiste informatie en het onderhouden van contacten zodat leveranciers optimaal kunnen voldoen aan de afspraken. Je houdt voortdurend de vinger aan de pols bij ontwikkel- en implementatietrajecten, signaleert en mitigeert oorzaken van vertraging en grijpt proactief in bij eventuele afwijkingen op overeenkomsten of problemen. Daarnaast werk je samen met onze opdrachtgevers (de huisartsenkoepels en NedHis) om de behoeften van de huisartsensector in kaart te brengen en te vertalen naar effectieve leveranciersstrategieën.

Dit ga je doen
  • Relatiebeheer. Je zorgt voor een stevig netwerk zodat leveranciers je makkelijk weten te vinden en omgekeerd. Je organiseert (online) leveranciersoverleggen- en bijeenkomsten.
  • Contractontwikkeling en onderhandeling met leveranciers van informatiesystemen in de huisartsensector, onder meer voor de implementatie eventuele standaarden en aanpalende zaken conform de vereisten van het ministerie van VWS.
  • Monitoren van de ontwikkeling, bouw en oplevering van gevraagde eisen aan systemen door leveranciers.
  • Controleren van de naleving van alle vereiste specificaties voor de oplevering.
  • Samenwerken met de financieel secretaris m.b.t. controle en administratief afhandelen van de contractuele en subsidieverplichtingen naar VWS en leveranciers.
  • Meewerken aan het normenkader van het XIS Keurmerk.
Dit neem je mee
  • Uitgebreide ervaring met contractmanagement en leveranciersrelaties, bij voorkeur binnen de gezondheidszorg en bij voorkeur de huisartsenzorg.
  • Kennis van IT-implementaties en softwareontwikkelingsprocessen in informatiesystemen.
  • Sterke onderhandelingsvaardigheden en het vermogen om complexe contracten effectief te beheren.
  • Uitmuntende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te werken met diverse belanghebbenden. Je bent een stevige persoonlijkheid en fijn in de omgang. Je maakt makkelijk contact en pakt graag de telefoon.
  • Strategisch inzicht om beleid en projectvereisten vanuit een breed programma- of projectperspectief te integreren.
Tijdsbesteding

Je bent ongeveer 8-16 uur per week beschikbaar vanaf 1 oktober

Stuur een mail naar m.bartelink@stichtinglegio.nl (directeur).

Reageren?

Stuur je motivatie en CV voor 16 september naar info@stichtinglegio.nl o.v.v. Leveranciersmanager.