Contract- en leveranciersmanager MP9

Stichting LEGIO is opgericht door NedHIS (koepel van HIS-gebruikersverenigingen) en de eerstelijns- en huisartsorganisaties InEen, LHV en NHG. LEGIO is als schakel tussen eerstelijnszorg en zorg-ICT betrokken bij landelijke, sectorale projecten en innovatietrajecten. Voor het project MP9 zijn we op zoek naar een contract- en leveranciersmanager.

Over de functie

Als contract- en leveranciersmanager bij het MP9 project speel je een belangrijke rol bij het stroomlijnen en garanderen van de oplevering van de MP9-informatiestandaard in huisartsinformatiesystemen. Je verantwoordelijkheid omvat het nauwkeurig managen van contracten en relaties met HIS-leveranciers, waarbij je zorgt voor de naleving van de strikte richtlijnen en tijdslijnen zoals gesteld door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) in het kader van het Landelijk Programma MedicatieOverdracht.

Dit ga je doen

• Contractontwikkeling en onderhandeling met HIS-leveranciers voor de implementatie van MP9 en aanpalende zaken conform de vereisten van het ministerie van VWS
  • Contracteren en beheren van relaties met HIS-leveranciers voor de implementatie van MP9.
  • Monitoren van de ontwikkeling, bouw en oplevering van systemen door leveranciers.
  • Controleren van de naleving van alle vereiste specificaties voor de oplevering.
  • Samenwerken met de financieel secretaris m.b.t. administratief afhandelen van de contractuele en subsidieverplichtingen naar VWS en leveranciers.
  • Verzekeren van een succesvolle validatie en acceptatie van de systemen door het validatieloket en gebruikersverenigingen.

Dit neem je mee

• Uitgebreide ervaring met contractmanagement en leveranciersrelaties, bij voorkeur binnen de gezondheidszorg.
  • Kennis van IT-implementaties en softwareontwikkelingsprocessen in informatiesystemen.
  • Sterke onderhandelingsvaardigheden en vermogen om complexe contracten effectief te beheren.
  • Uitmuntende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te werken met diverse belanghebbenden.
  • Strategisch inzicht om beleid en projectvereisten vanuit een breed programma-perspectief te integreren.

Tijdsbesteding

Je bent ongeveer 1 dag per week beschikbaar vanaf de start van het project per 15 juli 2024, met de opdracht om de implementatie van MP9 uiterlijk in oktober 2026 succesvol af te ronden. In augustus 2024 wordt gemiddeld 2 dagen inzet verwacht voor de ontwikkeling en onderhandeling van de contracten.

Stuur een mail naar m.bartelink@stichtinglegio.nl (directeur).

Reageren?

Stuur je motivatie en CV voor 5 juli naar info@stichtinglegio.nl o.v.v. Contract-/Leveranciersmanager MP9.